Höst i slutet av novemvber

Jag har varit seg på att skriva, men nu är det dags för en liten uppdatering igen och sen ska jag förhoppningsvis försöka hålla igång tempot igen.

Vintern kom och gick och inga är gladare för det än jag och Zsandor, nog för att snö är mysigt men vi är lyckliga så länge de är barmark så man obehindrat kan röra sig genom skog och mark, lägga blodspår m.m. Och det har vi gjort de senaste veckorna, det var som att den korta perioden med snö påminde mig om att det kommer bli en lång jobbig vinter med frysande hund, isiga vägar och metervis med snö i skogarna så man blir förvisas till trista överbefolkade skoterspår. Så när snön försvann så satte vi igång och göra det allra mesta av den lilla tiden höst vi fick tillbaka, och barmarken höll i sig så vi har haft fullt upp. Vi har varit ute och gått vid Gullvik några gånger och hittat en "ny" stig att gå på, två gånger har vi varit där med Tessan och Pepsi och hundarna har stortrivts. En dag åkte jag och Zsandor ut till Balesudden men det var mörkt och dimmigt och vattnet forsade överallt så vi kom inte långt den dagen. Dessutom har vi hittat en ny skog att gå i, ute i Själevad. Ett spår som är en dryg halvmil med bra terräng. Senast idag var vi där, jag, Zsandor och husse, efteråt åkte vi till stan och gick på djuraffären där Zsandor fick ett nytt träningskoppel och en godisbit.
Vi har varit med Tessan, Örjan och Pepsi på träning i Sörsvejde anordnat av en tollarkennel och det kommer förhoppningsvis bli fler gånger. Zsandor skämde ut mig lite i början genom att fräsa åt en hanhund när vi skulle gå slalom men sen gick det hyfsat bra med tanke på att det var evigheter sen Zsandor tränade med andra hundar sist. Men det är bra för honom, förut när vi bodde i Fresta och Smedby tränade vi ju med andra hundar ett par gånger i veckan och då gick det jättebra, han brydde sig inte om de andra hundarna alls. 
Vi har också hunnit med att blodspåra lite, han kan det riktigt bra nu men fortfarande är spåren inte så långa och inte heller avancerade.
Igår var vi uppe vid Hörnsjön med Emmy och Daima och la ut spår, sen gick vi en sväng via golfbanan där hundarna sprang som tokiga och lekte lite grann innan de fick ta spåren. Det gick hur bra som helst! Nu har jag bestämt mig för att hinna lägga så många spår som möjligt innan snön kommer, annars kommer jag ångra mig när det inte längre går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0