Hallonplockning

Många inlägg på samma dag, men jag får passa på när jag är ledig.
Idag fick Zsandor först följa med in till stan, vi skulle på biblioteket, apoteket och systemet så han fick en stadspromenad och fick stå  med en av oss utanför och vänta där vi skulle utföra ärenden. Varje gång vi åker in till stan så drar han jättemycket i kopplet när vi börjar gå, han vill till djuraffären! Jag tänkte vara snäll och låta honom gå dit och köpa nåt litet bara för att det var längesen, men då var det stängt när vi kom fram. Zsandor är jätteduktig på att gå på stan, men han försökte kissa på en vägg och då var jag tvungen att säga till honom.

På eftermiddagen cyklade vi bort till golfklubben, gick upp i skogen bakom och plockade hallon. Husse och Zsandor lekte mest medan jag plockade hallonen, fick ihop en liter.

image224
Zsandor leker med sin leksak i en lerpöl... mysigt.

image226
Matte plockar hallon.

image227
Husse tar igen sig på en stubbe.


Nu på kvällen hjälpte Zsandor mig att rensa hallonen, han åt de fula jag rensade bort. :-)


Kommentarer
Postat av: Tessan

Bra att han hjälper till (syftar på rensningen där på slutet av bloggen) :)

2007-08-17 @ 20:44:00
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0