Höstlikt

Igår var vi i Umeå hos dagmatte Ulrika igen så Zsandor ska känna igen sig lite mer när han ska vara där själv första gången (nästa måndag). Allt gick jättebra precis som förra gången, den här gången fick han träffa hennes sambo Krister också och Zsandor blev väldigt förtjust även i honom.

Det är tur att Zsandor gillar att åka bil så mycket resande som det kommer bli framöver, åtminstone två gånger i veckan kommer vi nog åka upp, resten av tiden blir det hemmaläsning eller grupparbete.

 

Idag skulle vi ut på långtur med Pepsi och hennes familj, men regnet öste fortfarande ner i morse så vi sköt upp det. När det regnar vill Zsandor inte vara ute alls (duggregn är ok, men inte mer än så) och jag är inte heller så där jätteförtjust i att gå långpromenader när det regnar, (även om det faktiskt kan vara mysigt ibland om det är varmt i luften) så då blir det mest att vara inne. Zsandor kryper gärna under täcket och gömmer sig från ovädret eller så vill han leka, att träna lite är också kul för att få lite stimulans. Zsandor råkar ju också ha en väldans bra matte som faktiskt bakade en hel drös med mumsigt hundgodis till honom!

 

Efter middagen sprack det faktiskt upp och solen visade sig, så jag och Zsandor skjutsade husse till en kompis och sen åkte vi till skogen. Vi parkerade vid Hamptjärn och gick bort mot jaktstugan, där klättrade vi upp på Hamptjärnsberget och gick där uppe längs kanten, jag tittade på utsikten och Zsandor lekte med pinnar och sprang runt och fjantade och var lycklig. Det kändes kusligt höstlikt ute men var ändå skönt, förutom att det var lite halt att klättra i den blöta mossan, speciellt eftersom jag hade gummistövlar på mig. Måste verkligen åka till Naturkompaniet snart och kolla på kängor.

Efter 1½ timme började det mörkna så då gick vi tillbaka till bilen och åkte hem och Zsandor fick ett gott märgben att gnaga på som avslutning.


image253
Högst upp på berget har man bra utsikt

image254
"Matte ropar, det brukar betyda godis!"

image255
Spanar-Zsandor

image256
"Hmm... hur tar man sig lättast ner?"

image258
Ju större "pinne" desto bättre

image257
Nog för att det var fullmåne igår men ser inte tänderna lite väl vampyraktiga ut?

image260
Zsandor ser ut att fundera över något, kanske över älvorna i bakgrunden?


Kommentarer
Postat av: Sabina i Göteborg

Va trevligt att du hittade till min blogg! Nu har jag oxå hittat din...
Självklart ska man ha den absolut största pinnen, Zsandor tycker precis samma sak som Maxen... Jag tror Zsandor var en bergsget i sitt förra liv såsom han klättrar... Ha´de gött

2007-08-29 @ 12:52:16
URL: http://sabozzmax.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0