Huggsjöstugan

Igår skulle vi (samma gäng som vanligt, jag, Tessan, vovvarna och Alva) ta trejde vandringen i Rutbergsterrängen, men första anhalt Huggsjöstugan, ett par km från parkeringen. Tyvärr kom vi inte länge än så, "vägarna" därifrån mot själva Rutberget gick nämligen över vattnet. Så vi stannade vid stugan en stund, lekte med hundarna och kastade leksaker till dem i vattnet, Tessan passade på att amma Alva litegrann. 
Sen gick vi tillbaka en bit och svängde in på några mötande stigar för att utforska dem. På så vis blev promenaden åtminstone 2½ timme, vilket visserligen inte var i närheten av vad det brukar bli och vad vi räknat med, men hundarna verkade helt nöjda ändå, det var så otroligt hett ute att det nog var lika bra att vi inte tog nån såndär jättelång vandring. Zsandor var så trött på slutet att han la sig ner i gräskanten vid flera tillfällen, och ingen av dem klagade när de fick hoppa in i bilen.

image208
Jag och Zsandor har ett intressant samtal ser det ut som.

image207
Vilddjur i skogen...

image205
Busar med en rosa igelkott.

image206
Zsandor vill hjälpa till med Alva.

Kommentarer
Postat av: Tessan (Pepsis matte)

Kortfattad men korrekt rapport :)

2007-08-09 @ 22:42:05
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte
Postat av: Sofie

Haha jag var trött när jag skrev. :-)

2007-08-10 @ 16:59:29
URL: http://zsandor.blogg.se
Postat av: Tessan

Hihi!

2007-08-18 @ 21:01:54
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0