Mycklingskogen

Igår var det dags för långpromenad med Pepsi och två tredjedelar av hennes familj (Tessan och Alva) igen. Vi hade inte lika mycket tid på oss den här gången eftersom jag skulle jobba på eftermiddagen, så vi tog den vanliga svängen ute i Myckling. För mig och Zsandor är den vanlig, men för Tessan var det andra gången hon gick där, det kändes lite konstigt med tanke på att jag och Zsandor gått där hur många gånger som helst...
Det var en bra promenad, lagom jobbig terräng och trots att det var mulet så var det varmt. Hundarna var pigga och sprang runt som vanligt, en del utflykter in i skogen blev det och när vi tog bull- och amningspaus vid Svarttjärn lekte vovvarna med varandra en lång stund! Det är inte ofta så det var jättekul att se!
Efter ca 2½ timme var vi tillbaka vid bilen igen och det var en trött och nöjd hund jag tog med mig hem.

image217
Vi lyckas få upp hundarna på en sten så vi kan fota, ganska snyggt va?

image218
Zsandor i det gröna

image219
Pepsi i det gröna

image220
Zsandor rullar sig på nåt äckligt (som tur är så badade han lite i tjärnen på slutet)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag är så glad att inte Pepsi brukar vilja rulla sig i äckliga saker. Men hon har ju andra "ovanor" istället :)

2007-08-17 @ 14:30:41
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0