Ombytligt väder

Idag var det sånt där skumt väder, strålande sol på förmiddagen som sedan förbyttes i ösregn och åska fram på eftermiddagen, för att sedan bli till sol igen. Jag och Zsandor övertalade husse att följa med ut och gå, han accepterade på villkoret att vi plockade några liter blåbär. Sagt och gjort, vi cyklade till Svedje och gick till samma blåbärsställe som förra gången. Den här gången var blåbären mycket större och det var soligt och varmt så allt var bra. Zsandor busade med leksaker alternativt låg i solen och njöt.
Men plötsligt började det regna, inte lite heller, snart vräkte regnet ner. Jag hade som tur var tagit med mig regnjackan men ingen av de andra två hade något sånt med sig (okej, Zsandors regnjacka är mitt ansvar). Zsandor låg kvar med sin leksak så jag la över honom min skjorta i början, men efter en stund när det öste på rejält kröp han in under en gran och gömde sig. Det såg så himla kul ut där han låg och tryckte under den lilla granen med världens olyckligaste uppsyn! Tyvärr hade jag glömt kameran hemma...

Efter en stund blev det sol igen så vi plockade klart, men sedan tornade åskmolnen upp sig så då skyndade vi oss hem igen. Det blev lite åska en stund efter att vi kommit hem, men inget jätteoväder. Och nu är det som sagt sol igen. Mysigt.

Imorgon bär det av till Umeå för att hälsa på dagmatte Ulrika, det ska bli spännande!

image228
Så här skönt hade Zsandor på förmiddagen i solen!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hur kunde du glömma kameran hemma? Vi får väl skylla på att du är ovan eftersom du inte har haft den så länge än *ler* Jag hade sååå gärna sett en bild på honom under granen...

2007-08-18 @ 21:00:42
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0