Zsandor

Idag har jag fått reda på vad Zsandor (Sandor) betyder, det är en kortform av Alexander och en sammansättning av ord som betyder "försvara människa".
Ni kan ju gissa att min haka blev lång... det är alltså det som är förklaringen till hans vaktbeteende, varje gång jag säger hans namn så hör han att jag säger "Försvara människa!" och lydig som han är sätter han såklart igång med att försvara mig mot allt möjligt!

:-)

Lägg då till djurprataren vi var hos som sa att han ser sig själv som nån som tar hand om, ungefär som en doktor. Det är ett hårt liv för en hund att både försvara och ta hand om sin matte och husse, men han gör minsann skäl för det också så noga som han tvättar mina myggbett.

Kommentarer
Postat av: Tessan (Pepsis matte)

Vad spännande!! Själv behöver jag nog inte forska i min kära hunds namn...

2007-08-03 @ 07:59:29
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0