Gullvik i snö

Idag kom vi äntligen iväg på en riktig promenad igen, jag mådde lite bättre och det känns bra i kroppen att ha gått några timmar även om jag är helt slut fortfarande.
Vi var lite lata idag och gick bara en kort väg genom skogen, sen höll vi oss mest till plogade bilvägar (det är i stort sett ingen trafik där och bilarna kör i 40/25 så det är ingen fara). Zsandor var nöjd med att gå på vägen, i skogen gick han mest bakom och tryckte, tyckte det var jobbigt att gå i snön. Pepsi tog några lovar efter spår och jagade upp en katt i ett träd, annars var det ganska lugnt. Men smarta och vällokaliserade som vi är tänkte vi ta en "genväg" tillbaka till parkeringen, slippa gå i skogen och istället följa bilvägen runt, en väg vi inte gått förut men som vi ansåg borde finnas och gå hela vägen runt. Det gjorde den inte så det vara bara att vända och gå samma väg tillbaka. Det blev en ganska rejäl extrasväng men det var nog inte nån som hade nåt emot det egentligen, och nu vet vi ju att det inte är så stor idé att gå där om man inte vill beundra alla fina hus.
Zsandor rispade sig på insidan av låret såg jag när han låg hemma och rullade sig på mattan, ganska ironiskt eftersom jag just berättat för Tessan att han alltid brukar göra det i början av våren när det är snöfritt och han kan springa obehindrat i skogen. Nu har han bevisat för mig att han faktiskt kan göra det även på vintern. :-)

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh nej, var den en ordentlig rispa? Håller med om att det var lite ironiskt med tanke på det vi pratade om.

Jag tyckte att det var en trevlig väg att gå när man inte ville anstränga sig alltför mycket fysiskt - och som jag har tänkt skriva i min blogg, vi gick nog längre än de flesta "normala" människor ändå, även att vi valde en enkel väg.

2007-02-02 @ 07:44:56
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0