Klofilning

Istället för att bara klippa klorna brukar jag klippa en bit och sedan fila med en såndär speciell klofil, det går inget vidare men man får bort de skarpa kanterna i alla fall. Idag testade jag nåt nytt, hade införskaffat en rejäl fotfil från apoteket som verkade bättre. Och det gick jättebra! Filen är så pass grov att den tar ordentligt för varje drag man gör, så det gick mycket fortare än vanligt och klorna har aldrig varit så korta förut! Dessutom var han helt nöjd, satt och halvsov i mitt knä och bråkade ingenting. Det känns så himla skönt att ha hittat en "lösning" på det eviga kloklippningsproblemet, om jag filar litegranna nån gång i veckan så de håller sig korta och jag slipper klippa. Ett av problemen har ju varit själva ångesten runt klippandet eftersom han också hatar det, och då stressar jag upp honom och det blir svårt att ens lyfta upp honom och börja. Nu kan jag bara sätta mig på golvet bredvid honom och fila där han ligger, det går inte med klippning för då blir han sådär "gnagig" och visar tänderna, även om han inte bits så är det jobbigt, men filandet reagerar han inte så mycket på. Vill ju helst göra det själv, inte ta hjälp av djuraffär eller veterinär, dels av ekonomiska skäl och dels för att jag vill ha det ordenligt gjort. Nu gäller det bara att inte glömma bort att fila lite då och då så jag kan hålla klorna nere. :-)

Kommentarer
Postat av: Therése

Vad smart!! Tror jag ska härma dig och testa det.. verkar ju enkelt och avslappnat. Nu är i och för sig Pepsi inte lika avslappnad som Zsandor när det gäller hantering, men hon kan nog vänja sig.

2007-02-25 @ 22:04:15
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte
Postat av: ida

Har en bekant som också gör så, filar ner klorna istället för att klippa. Funkar bra för henne. Kanske ska köra lite med filen jag med, för att slippa de där vassa kanterna som blir när de är precis nyklippta :)

2007-02-26 @ 10:18:12
URL: http://my.opera.com/idaeklof/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0