Längtar efter våren

De senaste dagarna har varit ganska lugna, men Zsandor har ändå hunnit med att skälla på dåraktiga skoterförare i skogen, busa med nya granntiken, trassla in sig i alldeles för stora pinnar och jaga katter. Jag försöker tänka att det faktiskt är okej om han får en riktig långpromenad varannan dag när jag varken haft tid eller ork för det varje dag. Han verkar ganska nöjd ändå, verkar ha tröttnat på vinter och snö ordentligt för han har varit lite låg sista tiden, vill liksom inte gå ut. När man väl kommer ut och busar är det bättre men jag tror han, precis som jag, tänker att det är lika bra att vila fram tills våren då man kan börja leva på riktigt igen, slippa skotrarna, kunna ta sig fram vart man vill och vara ute hela dagen utan att det blir kallt/blött/trist. Kunna gå rakt in i skogen efter en liten stig, äta lite matsäck i en glänta, nosa på alla hundratals djurdofter, ligga på mossan eller gräset och sola...

Kommentarer
Postat av: Danstanten

Åh.. har ni fått leka med nya grannen? Vad kul! Du/ni får berätta mer när vi ses!

Man blev verkligen inte mindre sugen på våren och sommaren efter det du skrev här...

2007-02-25 @ 19:27:18
URL: http://danstanten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0