Plusgrader

Idag var det dag för Gullvik med Tessan och Pepsi igen. Trots två lata mattar hade hundarna roligt, Pepsi yrade med pinnar och Zsandor trippade försiktigt i snön. När vi nästan kommit ut på vägen stack Zsandor fram till en gubbe med hund, pinsamt och ursäkten att "det brukar aldrig vara folk där" duger inte på långa vägar. Pepis var så duktig så och kom tillbaka till matte men Zsandor stod och tittade en stund innan han bestämde sig för att matte är trist sak jämfört med mötande hund. Det var en hanhund men det gick jättebra, när jag kom fram lekte de nästan men jag märkte på Zsandor att han blev lite spänd när jag var nära så då vände jag och kallde in honom och kopplade. Gubben var bara glad och trevlig och sa att det är härligt för hundarna att få springa fritt.
Vi gick ned till vändplanen och lekte med Zsandors svanspipisar som båda hundarna är galna i och på tillbakavägen träffade vi gubben med hunden igen, men nu var hundarna kopplade och Zsandor var jätteduktig.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Lata mattar???? Det vill jag väl inte hålla med om, men mindre pigga kanske?

Visst var Pepsi duktig jämfört med hur hon brukar vara, men du glömde skriva att hon skällde när vi mötte dem andra gången :)

2007-02-27 @ 18:23:27
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte
Postat av: Sara

Vilken tur att det var en trevlig gubbe! Och det var väll ändå trevligare med en snäll hund för Zsandor att leka med. Och jag tror nog Vera håller med matte är tråkig gemför med andra hundar (och allt annat..) :D

2007-02-27 @ 20:27:58
URL: http://veramedflera.sprayblog.se/
Postat av: Pernilla

Du vad är en svanspipis?! Aldrig hört talas om... Blev så inspirerad av din blog, och andras på vovve, så startade en egen om Terrors små äventyr. Får väl se hur duktig jag kommer vara! Ha det bra :-)

2007-03-02 @ 10:28:17
URL: http://www.freewebs.com/levisson/index.htm
Postat av: Sofie

Pernilla: eftersom Zsandor älskar pipleksaker i alla former och har massvis så får de ofta smeknamn så jag ska kunna hålla isär dem, en svanspipis är alltså en pipleksak som är rund och påminner om något djur, samt har en svans så det är lättare att kasta den.:-)

2007-03-02 @ 18:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0