Bergstur

Idag var det dags för en vandring på bergen igen, men det blev bara jag och Zsandor eftersom husse inte mådde bra. Vi gick upp kalhygget vid Hamptjärn och därifrån upp på Brattlandsberget. Zsandor fick springa naken utan selen för på bergen är det aldrig några människor, bara älgar, rävar och tjädrar (vi såg en enorm tjäder). Vi gick bort till det gamla lägret och stannade där ett bra tag, jag behövde vila eftersom jag börjat bli tröttare igen och så passade jag på att matsäcken när solen visade sig.
Vi lekte med pipisar och tränade lite uppletande av leksaker som han var väldigt duktig på, som vanligt. Sen gick vi tillbaka till bilen och det hände inte så mycket mer spännande än så, men Zsandor somnade som en stock när vi kom hem (vilket inte är så konstigt efter tre timmars springande på bergen), och jag ska nog sova en stund också snart.

Det var skönt att låta honom springa ordentligt igen, det blir liksom lite mindre sånt när jag jobbar, speciellt nu när jag har tappat energin och bara är trött efter/innan jobbet. Igår var vi ute och cyklade en sväng, och i förrgår hann vi med en skogspromenad med ett kort spår innan jobbet, men annars har det varit lite segt. Vi har tränat ganska mycket inomhus istället, olika tricks, apportering, touching med klicker och godissök.
Tyvärr inga bilder idag heller eftersom husse inte var med och jag inte orkar släpa på den stora kameran.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Pappa kommer på söndag.. stannar några dagar. Har med sin jakthund (samma som i vintras du vet). Hur jobbar du nästa vecka? Saknar dig jättemycket.. och tror nog att Pepsi saknar Zsandor rejält också! Mejla mig!! *kram*

2007-07-20 @ 22:50:28
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte
Postat av: Sofie

Vi saknar er också!

2007-07-21 @ 20:17:24
URL: http://zsandor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0