Spår i regnet

Igår cyklade vi till Svedjeholmen och gick upp i skogen mot Vitsjöstugan. På vägen la jag ett blodspår som Zsandor skulle få ta på tillbakavägen. Han fick gå kopplad upp mot stugan eftersom det är mer folk i skogen på sommaren, men vi mötte bara en gubbe i början. Väl uppe vid stugan stannade vi en stund, har ju inte varit där på flera veckor. Jag fotade lite med mobilen men bilderna blev helt suddiga, så blev även bilderna jag tog på Skagsudde i förrgår, jag tror kameran på mobilen har blivit dålig. I början (köpte den i april 05) blev det jättefina bilder, skarpa och med bra ljus, men nu verkar den ha sackat ihop.
Nåväl, vi gick över bergen tillbaka ner, då fick Zsandor springa lös och det uppskattades! Efter en stund började det dugga, några minuter senare regnade det ordentligt. När vi var tillbaka vid spåret var vi dyblöta båda två utom jag upptill eftersom jag hade varit smart nog att ta med regnjacka, men tyvärr varken byxor, vattentäta skor eller regntäcke till Zsandor. Spåret gick i alla fall skitbra för honom, det var väl 200 m och med två mjuka svängar. Jag gjorde inget blodupphåll eller så eftersom det var första gången på ett tag nu och jag ville inte utmana ödet. En gång tappade han bort sig lite men då stannade jag bara och han hittade tillbaka ganska snabbt, när han väl hittade klöven under mossan blev han jätteglad och ville ogärna byta den mot trista frolicar som var det enda jag hade med mig.
Sen cyklade vi hem i ösregn och efter att ha torkat/rullat sig på mattan var han mer än nöjd, bäddade ner sig under täcket och somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0