Trasig i benet

Idag innan jobbet var jag och Zsandor ute i skogen en sväng. Efter ca 40 minuter fick promenaden ett abrupt slut då jag såg att Zsandor blödde på benet. Vi gick tillbaka till bilen och åkte hem.
Det visade sig att han har vad som ser ut som ett skärsår på höger bakben, precis på hasen. Det var ganska stort så det blödde rejält. Precis när vi kommit hem kom mamma och Marie för de skulle hämta hundmat på väg in till stan, så mamma sjuksköterska fick ta en titt på såret. Hon tyckte inte det var någon fara men talade om hur jag skulle plåstra om honom.
Sen kom den jobbiga biten, jag var stressad till jobbet, och Zsandor kom på att det gjorde ont när han ställde sig upp och var bandagerad. Han haltade runt i vardagsrummet och skrek några gånger, av smärta antar jag, men det är inte omöjligt att han tyckte det gjorde ännu ondare för att han var omplåstrad och hade tratt på sig...
Nu är problemet, förutom att han verkar ha ont, att han knappt kan gå på bakbenet, dels haltar han för att det gör ont, och dels för att såret sitter precis på hasen så med bandaget på kan han inte böja benet som vanligt.

Det finns verkligen inte mycket värre än att se sin älskade hund lida, speciellt när man är tvungen att lämna honom och åka till jobbet. :-(  Som tur var så var husse bara borta några timmar och de kommande tre dagarna behöver han inte vara ensam nåt.
Men det var väl så väl dags nu, han har ju varit så frisk och oskadd länge nu, vanligtvis så går det i en jämn ström med skador och sjukdomar på "liten" (smeknamnen kommer såklart fram när det är synd om honom).

image171

Kommentarer
Postat av: Tessan, Pepsis matte

Stackars Zsandorgubben! Och du.. du vet väl att du kan ringa om du behöver någon som ser till honom? Han får gärna vara hos oss så att han slipper vara ensam om han fortfarande är bandagerad när Kristofer och du ska jobba.

2007-07-10 @ 09:24:25
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte
Postat av: Sofie

Jo jag vet att ni alltid stället upp, ni är så snälla! Jag funderade först på att han skulle få vara hos mamma och pappa igår men kom fram till att det är bäst att han är hemma i lugn och ro så han kan vila. Och förhoppningsvis så läker han på några dagar, det är värst första dagarna bara. :-(

2007-07-10 @ 11:48:59
URL: http://zsandor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0