Trolla

Efter en tråkig dag hemma ensam med undantag av att jag kom hem och gick ut med honom under lunchen, var Zsandor pigg på äventyr på kvällen. Vi cyklade till Svedjeholmen, den långa vägen och parkerade vid stora gräsmattan. På vägen dit blev vi utskällda av en hund som stod på ena sidan vägen och en annan som stod i diket utanför en trädgård på andra sidan vägen, men Zsandor var jätteduktig och sprang vidare. Det är nog för att hundarna var små, han känner inte att han behöver försvara sig då. Igår däremot när den stora berner sennenhanen som bot en bit bort kom springande blev han förbannad, men det berodde nog också på att jag blev förbannad.
Knappt hade vi kommit in i skogen förrrän Zsandor var borta. Och förblev borta. I ca tio minuter. Som en hämnd (tror jag) för att han fått gå mycket i koppel de senaste dagarna satte han genast nosen i backen och försvann på ett spår när jag släppt honom. Jag blir lika förvånad varje gång det händer, för det händer så himla sällan nuförtiden. Men han kom tillbaka hel och lycklig med tungan långt utanför munnen så jag är glad ändå.
Vi gick till gläntan där vi lekte med leksaker, men framförallt fick han leta efter leksaker som jag gömde. Riktigt svårt några gånger så han fick jobba länge, svansen gick som en propeller hela tiden. :-)
Sen plockade vi lite blåbär (Zsandor åt upp de han plockade), klättrade upp på berget, spanade på en stor orre och gick sedan ner igen på den lilla blåsnitslade slingan som nu på sommaren är nästan helt igenväxt. Zsandor passade på att rulla sig ordentligt på den nyklippta gräsmatten också innan vi cyklade hem.

Nu till nåt annat. Faye har fått hem sin lilla papillontik nu så jag tänkte lägga upp ett par bilder på den otroligt gulliga marsvinsliknande bebisen.

image172
Lilla Trolla.

image173
Sjukt söt....

Kommentarer
Postat av: Tessan

Åh.. så det blev en papillon. Bra val tror jag!!!

2007-07-24 @ 08:41:55
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0