Första doppet

Idag var hela familjen ute i solskenet, vi gick från Hamptjärn upp på Brattlandsberget en ganska jobbig väg, och sedan vilade vi vid vårt lägerställe och var tillbaka vid bilen nästan fyra timmar senare. Hade tänkt ta det lite lugnt nu i helgen så jag är pigg på måndag då vi åker till Lofsdalen men den dag jag frivilligt är inne när solen strålar är det nåt riktigt fel. Imorgon blir det vila och packa så då får Zsandor nöja sig med att ligga i solen och gå kortare promenader.

image139
Sen Zsandor lärde känna Pepsi har han blivit mer och mer intresserad av pinnar, framförallt när hon inte är med för då får han ju ha dem ifred.

image140
Vilar sig i halvskugga i lägret.

Strax innan vi kom dit var Zsandor ute på jakt/spår efter något djur, han var borta en bra stund och när han kom tillbaka hängde tungan långt ner på halsen och han flämtade värre än jag nånsin sett honom. Han började till och med leta vatten på klippan innan jag gav honom och när vi kom till lägret, så la han sig i den blöta leran i gropen för att svalka av sig! Jag har aldrig sett nåt liknande, Zsandor som är så petig och inte vill smutsa ner sig la sig i leran som en liten gris. Snacka om att han var varm! :-)

image141
Översikt.

image142
Det är hääärligt ute!

image143
Zsandor och matte slumrar en stund på liggunderlaget, man blir dåsig av att vara i solen.

På hemvägen gick vi förbi Småtjärn och tänkte försöka få Zsandor att bada för att svalka ner sig. Kristofer testade med att kasta en pinne i vattnet, jag trodde aldrig det skulle gå, men han gick ner till stranden och gick försiktigt i vattnet, simmade ut och hämtade pinnen och kom tillbaka med den som en riktig apporthund! Ytterligare något han lärt sig av Pepsi kanske, eller också så var han bara så otroligt varm att han tyckte vattnet lockade.
Zsandor är nämligen en hund som oftast badar för att vi har kastat i en pipis, de gånger han badar så här "frivilligt" kan faktiskt räknas på fingrarna. Några gånger har han simmat ut efter mig eller efter andra hundar, och han går gärna i och klafsar lite med vatten upp till magen, men jag tror jag bara sett honom en enda gång gå ut helt av sig själv för att simma en sväng och komma tillbaka. Tror fortfarande han gjorde det för att chocka oss som var med...

image144
Zsandor har lite speciellt simstil, han simmar högt upp vid vattenytan och ser lite halvt panikslagen ut, men fort går det.

image145
Är det en utter? En bäver? Nej det är en pinscher!

image146
Woho skönt att komma upp och skaka sig ordentligt, för att inte tala om att rulla sig i gräset eller mossan för att få bort vätan.

image147
Ser det inte otroligt skönt ut i vattnet? Man blir badsugen bara av att se på bilden.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hoppas att ni har det bra. Men ni ska veta att vi saknar er!!!!

2007-06-08 @ 19:07:24
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0