Koppelpromenader i solen

Idag har det varit en såndär riktig vårdag igen, även om det var minusgrader imorse när jag åkte till vårdcentralen för att ta nya blodprover.
Zsandor fick en härlig dag idag: efter morgonpromenad och frukost låg vi i soffan och halvsov nån halvtimme eftersom jag var trött. Sen åkte vi alla tre till skogen och gick i solskenet nån timme, visserligen var han kopplad halva vägen men jag tror han njöt ändå. Medan vi åt lunch låg Zsandor i dörren och solade. Sen åkte vi till skolan ett par timmar och efter det hämtade jag upp Zsandor och åkte ut till stallet. Där tog vi med oss Djákni och gick ner till Höglandssjön och följde ena "stranden" bort till bron som delar sjön i två delar, sen tillbaka samma väg, det tog knappt 1½ timme.
Vi träffade både hundar, joggare och barnvagnar när vi var ute men det gick jättebra. En enda gång morrade Zsandor och det var när en kvinna med finsk spets klappade på Djákni. Annars var han jätteduktig vid alla hundmöten, även när vi skulle iväg och blev utskällda av två hundar som bor där. Den ena av hundarna (en hane) vägrade låta sig infångas av sin matte så ett tag var jag rädd att den skulle komma fram till oss, men varje gång den kom nära så viftade jag med grimskaftet och gjorde nåt ljud så den vände. Det var nog mest för att det var för läskigt att springa fram till en häst.

Kommentarer
Postat av: Anonym

nja sommar har vi inte det var svinkallt i vattnet men hundarna badade gärna ^^ jag gjorde de då inte :)

2007-03-21 @ 22:59:20
Postat av: Danstanten

Vad härligt det låter - och vad duktig Zsandor var!!!

2007-03-22 @ 07:23:43
URL: http://danstanten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0