Kutat i skogen

Idag tog jag med Zsandor till stallet på eftermiddagen och han fick följa med när jag red ut på Djákni. Vi red den väg jag hittade i lördags, upp i skogen där det var en hel del stråk med barmark. Sen följde vi en stig som skulle ta oss till en sjö som hette Bergsjön, stigen försvann ibland i djup snö så Djákni pulsade med snö upp till knäna på vissa ställen. Men han behöver träna så det gör inget (för mig, själv var han inte så nöjd) och Zsandor sprang lätt ovanpå. Vi kom aldrig enda fram till sjön för när vi hade varit ute i nästan två timmar och inte visste om vi var tvungna att ta samma väg hem så gav vi upp, den jäkla sjön dök ju aldrig upp!
Nåväl, Djánki fick ordenligt med motion, jag njöt och Zsandor hade hur kul som helst, han kutade som en galning, fick fnatt flera gånger och ramlade till och med i en nedförsbacke för att han kom för snabbt. Fast det gjorde honom inget, han reste sig och galopperade vidare. Tror han gillar när jag rider för då går det lite fortare fram... och han får sköta sig själv mest hela tiden, springa, nosa och greja som han vill utan en matte som lägger sig i eller kräver att han ska komma tillbaka utan anledning.

Vi var ute i drygt två timmar och i motion för Zsandor blir det nog som att vara ute i tre-fyra timmar eftersom det som sagt går fortare än när jag går... Zsandor somnade i bilen på vägen hem så han var nog trött. Dessutom hann han med att jaga en katt på en åker.
Och jag såg tre fjärilar!


116799-47
Tar igen sig i soffan med sin favoritboll

Kommentarer
Postat av: Danstanten Tessan

Så underbart det låter :) Vad härligt att läsa om alla Zsandors roliga långturer. Pepsi fick i alla fall en cykeltur med husse i förrgår och igår var hon och jag ute och gick och sedan kom grannens ena dotter och lekte ute på gården i nästan en timme :)

Jag har sett flera fjärilar också.. visst är det härligt och våraktigt?

2007-03-29 @ 07:47:30
URL: http://danstanten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0