Stadsträning

Idag fick vi ofrivillig stadsträning. Jag och Zsandor skulle hämta husse från skolan men var en timme för tidiga eftersom jag missförstått tiderna. Så istället för att åka hem igen eller bort till Hörnsjön så passade vi på att miljöträna. Vi gick längs Storgatan och Nygatan, sen fanns inte så mycket mer ställen att stadsträna på... men vi fortsatte upp bakom Parken, gick och spande på enorma radhus och sen en bit längs E4:an, det är väl också nån slags träning eftersom Zsandor är lite smårädd för stora bilar. Men det vill jag inte träna bort, det är väl jättebra rent överlevnadsmässigt så länge han inte blir rädd för att åka bil.
I alla fall, vi var ute nästan en timme och Zsandor blev ganska trött så det var nog bra ändå. Vi träffade några bekanta han hälsade på, ett gäng alkisar på en bänk som ville prata och en väldigt överviktig jack russel-hane som Zsandor konstigt nog blev överförtjust i och ville leka med. Jag undrar om det var det att vi befann oss i stan som gjorde att han glömde bort att vara hanhundsilsk, samma fenomen som när vi har varit på Hundmässan i Älvsjö och han glatt hälsar på hanhundar för att det är så många intryck att han inte verkar tänka efter vad han egentligen håller på med. Eller så gick det så bra för att det var en liten hund som inte visade några kaxighetssignaler och jag var helt lugn eftersom jag inte hann reagera innan ägaren släppte fram hunden.

Sen låg Zsandor hemma och solade nån timme, och efter stallet gick vi ner till sjön. Nu är jag helt slut och orkar inget mer, orkar knappt stava ordentligt.

Kommentarer
Postat av: Kristofer Wallmark

Att hälsa på en "husseglad" Zsandor (med leriga tassar) när man har vit tröja är ingen hit. :-)

2007-03-21 @ 16:30:57
URL: http://kristoferwallmark.blogg.se
Postat av: Ida

De blir tröttare än vad man tror av nya miljöer. Brukar bara ta bussen upp till "centrum" här, och går några varv där tills nästa buss går (15 eller 30 min). Bara efter en sån sak är hon helt slut. ;)

2007-03-22 @ 19:53:03
URL: http://my.opera.com/idaeklof/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0