Tråkiga dagar

Zsandor har haft några tråkiga dagar nu, matte tentapluggar, blötsnö vräker ner och själv får han ta det lite lugnt för att vila upp sig från sjukdomen. Inatt spydde han inte vilket jag är jätteglad och lättad över, han fick sista tabletten av magsårsmedicinen igår morse så jag funderar på om det är därför, den var nämligen illamåendeframkallande. Däremot är han gasis i magen, ligger och fiser äckligt hela tiden även fast han just har bajsat. Men det är väl foderbytet och veterinären sa att han var bubblig i magen redan då.
Det jobbiga är att han vägrar bajsa på kvällarna, i förrgår kväll vad jag ute ca 40 min innan han bajsade, vanligtvis går vi 10 min på kvällen. Igår var vi ute 1 timme och han bajsade inte fast jag såg på honom att det var på gång hela tiden. Och inte blir det bättre av att han bara vill gå rundan runt hyreslängorna på kvällen, (det tar max 10 min om man går sakta) och vägrar gå åt andra håll då, nåt nytt han har lagt sig till med. Så vi gick den rundan ett par gånger och sen släpade jag med honom åt andra hållet medan han satte alla fyra tassar i marken och stretade emot de första 20 metrarna.

Men usch jag har så dåligt samvete över att han har så tråkigt, även om det kanske är bäst för honom själv att få vila och han inte gillar det här vädret. Han ligger i soffan och ser så uttråkad ut och jag bara pluggar. :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0