Vågade oss ut till Myckling igen

Idag åkte vi till Själevad, Myckling och gick 8n spåret. Det var en vild chansning att det ens skulle gå att ta sig runt där, har inte varit där på länge, så jag blev glatt överraskad över hur lite snö det var i skogen! På skuggiga platser och de öppna platserna, bla bergen som man går ganska mycket på var det en del snö men mest hård skare så det gick bra ändå. Men i själva skogen var det som sagt väldigt mycket barmark, helt underbart! Väl framme vid Svarttjärn satt jag en stund och solade i vindskyddet medan Zsandor roade sig på egen hand. Jag hoppas att när jag kommer tillbaka efter påsk så kommer snön vara borta på fler ställen så det går att röra sig i skogarna, men förra året låg snön kvar på vissa ställen i slutet av april.


Kommentarer
Postat av: Danstanten Tessan

Så härligt!!! Hoppas vi hinner ses före våra påskresor!

2007-04-01 @ 10:20:21
URL: http://danstanten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0