Mycket skog och fina bilder

Igår kände jag mig ganska pigg och solen lyste, så jag packade lite matsäck och cyklade bort till skogen i Svedjeholmen med Zsandor springande bredvid.
Vi gick direkt upp till en stig som visserligen är utmärkt med blåa snitslar men som jag aldrig sett nån gå på, så Zsandor kunde springa helt löst och okontrollerat. Annars antog jag att det var ganska mycket folk ute en solig helgdag som det var.
Sedan gick vi några småstigar och rakt igenom skogen på vissa ställen, jag tog det lugnt, vilade mycket medan Zsandor kutade runt som om han skulle inspektera hela skogen.
Till sist gick vi upp till vårat "läger" där jag tänkte äta matsäck, men det var för kallt så jag gick längre ner mot Hamptjärn och åt i en solig lite grop mellan berg och mossa. När vi var tillbaka vid cykeln fyra timmar senare så var vi jättetrött båda två, och Zsandor hade rullat sig i nåt äckligt så han fick duscha igen.
 
På kvällen var Zsandor pigg igen, då tränade vi lite apportering, hantering och platsliggning i sängen eftersom han ska lära sig att ligga kvar där när det ringer på dörren, och på så vis förhoppningsvis fatta att han inte behöver vakta och ta på sig ansvaret när det kommer folk.


image94
Pustar ut en stund i solen uppe vid lägret där han börjar känna sig hemma


Idag var husse lite piggare så vi gick ner till sjön via golfbanan och fågelutsiktstornet. Zsandor var sådär tonårsaktig, han drog i kopplet, lyssnade knappt och betedde sig ungefär som han inte varit ute på flera dagar.
När vi passerade en hund gick det däremot jättebra, trots att det är en tik som han bara träffat när hon löpte. På golfbanan busade vi lite men han verkade göra det till en grej att inte lyssna på mig, höll på att retas genom att inte lyssna och liksom vilja att jag skulle jaga honom, precis som när han var ung och struntade i vad man sa. Det var ganska kul att få en tillbakablick för då inser jag hur duktig han faktiskt blivit jämfört med för några år sen!

När husse är med blir det fina bilder med hans braiga kamera!

image89

image90

image91

image92

image93


Kommentarer
Postat av: Kristofer Wallmark

Den andra bilden (när Zsandor kommer springande) är värdelös. Kalla det inte "fina bilder" då - jag får ju skämmas. :)

2007-05-18 @ 20:27:20
URL: http://kristoferwallmark.blogg.se
Postat av: Sofie

Äsch, skitsnack, kolla in uttrycket i hans ansikte, rynkorna i pannan och bergen bakom!

2007-05-18 @ 23:17:12
URL: http://zsandor.blogg.se/
Postat av: Tessan

Den näst sista bilden var nog den finaste jag någonsin har sett på Zsandor!!!! Helt helt underbar!!

2007-05-19 @ 09:21:45
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte
Postat av: Sofie

Ja han är så himla vacker på den! Men den var inte "spontan" direkt, vi ställde upp honom och tog flera bilder innan det blev såhär bra... :-)

2007-05-19 @ 12:07:49
URL: http://zsandor.blogg.se/
Postat av: Danstanten

Men det spelar ju ingen roll hur bilden kom till.. huvudsaken är att ni har den :) *kram*

2007-05-19 @ 19:51:29
URL: http://danstanten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0