Sommar och fotande

Idag kändes det som den andra riktiga sommardagen - den första var igår och då var jag och Zsandor ute vid Hamptjärnsberget ett par timmar, såg huggorm igen och hade förutom det en skön promenad där han sprang som en galning på spår och jag tog det lugnt.
Men idag var vi i Gullvik med Tessan & Pepsi igen, väl medvetna om att det kommer bli befolkat där när sommarlovet börjar, det verkar vara ett populärt picnicställe för både turister och infödningar på sommaren, men resten av året är det nästan helt tomt. Vi kommer säkert åka dit några gånger i sommar också, men det är ju inte lika kul när det är folk, eller man vet att risken att det kommer folk är stor. Inte för att jag tror så många går någon av sträckorna runt, de flesta går nog bara upp på berget eller ner till tjärnen, men det räcker. Skog ska vara folktom, om man inte är ute efter att träna på möten.
Promenaden idag gick mest ut på att försöka ta fina bilder på hundarna, Kristofer var med och både han och Tessan ville fota hundar i olika situationer, så jag gjorde mitt bästa för att ordna hopp över nedfallet träd men det är svårt att regissera två yra hundar! Och tur är väl det, för de har ju så kul. Det syns lång väg på dem hur lyckliga de är när de springer fram och tillbaka mellan oss och intressanta skogslukter, hoppar över träd, leker med pinnar och leksaker (även om Zsandor får ett lätt desperat uttryck i ansiktet när pipleksaker är framme), stora leenden på båda två!

image95


Kommentarer
Postat av: Tessan

Hihi.. vi fick visst ut våra bloggar ungefär samtidigt! Och som sagt... visst kan man skriva väldigt olika om exakt samma sak!
Vilken härligt vild bild du fick med i bloggen :)

2007-05-21 @ 19:18:58
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte
Postat av: Emmy

Hej! Vilken underbart bra bild =D

2007-05-23 @ 23:12:26
URL: http://www.ladyn-lufsar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0