Födelsedagspromenad

Idag är min födelsedag (25 år) så jag stannade hemma trots att jag egentligen borde åkt till skolan för handledning. Jag och Zsandor åkte till Bergsjön för att gå den vanliga rundan, men så fick jag den geniala idén att följa gula leden som jag vet går längre bort runt sjön och som jag funderat på att gå någon gång. Det ångrar jag inte alls, det var en jättebra väg att välja som inte gick vid sjön alls, utan upp i skogen och upp på berget bakom. Efter 1½ timme tänkte jag att "det här blir ju en bra, lagom lång promenad på 2 timmar". Efter 2 timmar när vi var framme vid ett vindskydd på berget med otrolig utsikt över Höglandssjön och stan tänkte jag "nu måste vi vara framme, det är nog bara nedför berget här". Men vi var inte tillbaka till bilen förrän efter tre timmar :-)
Det gjorde inget, solen sken och allt var härligt, bara det att jag kände mig lite vilse då och då, även om skogen inte
är så värst stor och man är högt upp och har lite utsikt på många stället, kändes det lite skumt att jag trodde jag visste var jag var och så visade det sig vara precis tvärtom... Zsandor var i alla fall helnöjd att vi var ute så länge!

image411

image412


Kommentarer
Postat av: Tessan

Kan vi gå där tillsammans någon gång? Det lät som ett spännande ställe!

2007-10-30 @ 22:08:11
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0