Myckling får duga

Idag var det som sagt dags att åka ut till Mycklingsterrängen igen. Det var ett bra tag sen sist och jag förstod varför när vi väl var där, trots att det finns många stigar att gå på och en lång bra runda så trivs jag inte riktigt där. Dels är det att jag inte känner till området så bra, hittar inte på alla småstigar runt omkring, eller i skogen, kan inte ta genvägar och hålla på då, dels har jag inte så stor koll på om det är folk där eller ej. Har träffat på folk ett par gånger bara på själva rundan vi går, och då var det helg och fint väder så det var inte så konstigt. Annars verkar folk där vara som folk verkar vara mest här i kommunen, de håller sig på motionsspåren och går inte så långt in i skogen. Annars vet jag inte vad det är, turen är ganska lätt att gå med trevlig och omväxlande natur, vissa delar gillar jag bättre än andra, men ändå är jag inte sådär överförtjust i stället. Men det duger gott att gå i nån gång i månaden eller så, och Zsandor trivs ju lika bra där som i alla andra stora skogar...

Som jag skrev i förra inlägget så hade vi med oss nybakt bröd, dessutom te/kaffe och varsin Mars, och solen strålade, så vi hade de bästa förutsättningarna. Tyvärr blåste det en hel del kalla vindar så uppe på berget var det inte lika trevligt som vanligt. Zsandor hade roligt som vanligt, det var full fart på honom, om än inte riktigt lika full fart som igår...

image362
Hopp!

image363
Lite kallt i blåsten så Zsandor får ha min tröja på sig

image365
Minus selen plus massa päls ser han ut som en björn, liksom lufsar och har det där uttrycket

image366
Zöt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0