Sensommar trots oktober

Idag gassade solen så det nästan kändes som sensommar igen, fast det är början på okotober.
Jag, husse och Zsandor åkte ut vid lunchtid och parkerade vid Hamptjärn. Sen gick vi den nya favoritslingan upp på Hamptjärnsberget via jaktstugan. Vi hade med oss gott fika och leksaker så vi hade några riktigt mysiga timmar uppe på berget. Det enda tråkiga är att hur mycket jag än älskar att gå upp på berg så var det lite jobbigt idag eftersom jag fortfarande har ont i vänstra benet efter att jag slog mig på en stubbe förra veckan. Och just när man ska gå i berg och det blir en del klättring gjorde det extra ont, och min gamla skada i högerknäet gör att jag brukar använda vänsterbenet att ta emot mig med, men det går ju inte nu. Och inte vågar jag använda höger ben heller eftersom det är hemskt att få ilningar i det knäet, när det börjar göra ont känns det som att benet är helt trasigt och aldrig ska funka igen.
Nåja, Zsandor var superlycklig av att få springa på berget, han trivs lika bra som vi i sån miljö.

image353
På väg uppför berget

image354
Den ständiga fotoplatsen och motivet - Zsandor med tjärnen och stan i bakgrunden

image355
Zsandors nya favorithobby är att leta sorkar, han har blivit helt besatt av det!

image356
Husse har just kastat en pinne åt Zsandor...

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Läser på hemsidan att Zandor får en godis för varje inlägg. Tant Malin kommer här och "hjälper till". *fniss*
På vår kennel kör hon också med "bokstavskullar", F var det för oss. Tror bestämt att flera döpte om vovvarna men inte vi, Frippe är så bra så. Jag som ÄLSKADE Farbror Frippes skafferi på barnprogrammen när jag var liten.

2007-10-05 @ 09:39:17
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0