Upptäcktsfärd

Idag blev det en lite annorlunda promenad, det var nämligen jag, Zsandor och Pepsi som var ute. Pepsi ska bo hos oss över helgen när hennes familj är på dansmaran i Hudiksvall.
Dessutom blev det ännu mer annorlunda eftersom vi lyckades hitta en ny stig att gå, jag trodde jag kände skogen som min egen fick, men uppenbarligen hade den fickan flera lönnfack...
Vi gick stigen nedanför jaktstugan, förbi älgtornet och där gick gamla hjulspår genom härligt ängsgräs, mossa och annat för att fortsätta upp på berget längst bort (jag vet att ni inte fattar vart jag gick i alla fall, men jag själv fattar:-)).

Eftersom det rör sig mycket djur där, såg massvis av älgspår och en hel del rävspår, så hade hundarna fullt upp mest hela tiden. Vi var ute nästan 2½ timme och efter det ville hundarna hem, när vi kom till bilen så ville jag gå och kolla en sak, men båda hundarna vägrade att gå åt något annat håll än bilen (de var kopplade då). Jag tar det som ett gott tecken! :-)

image399
"Matte se mig"

image400
Kolla det härliga ängsgräset!

image401
Pepsi på berget

image402
Bästisar!

image403
Bus!

image404
Full fart framåt!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Haha.. bad de om att få gå till bilen? Herregud vad du måste ha kört slut på dem med alla roliga spår de fick nosa på!! Kul att du hittat en ny stig också!

2007-10-28 @ 14:18:11
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0