Dåligheter igen

Nu är det dåliga nyheter på gång, men först det positiva. Zsandor var hos dagmatte idag igen och det gick jättebra även den här gången. Han hade varit lugnare än sist, antagligen för att han visste lite bättre vad det handlade om den här gången, men hade suttit och darrat vid nåt tillfälle. Det kan ju ha varit nåt ljud utifrån han hörde, det är då han brukar bete sig sådär... annars verkar han haft det jättebra, hade till och med fått ligga i Ulrikas säng, under täcket(!) och sova. Tänk att hitta en dagmatte som låter honom sova under täcket, bättre kan det nog inte bli!

Men nu på kvällen när vi tränade lite inne såg jag att hans snopp (förhud) såg konstig ut, kom på att jag tänkte på det för några dagar sedan också och skulle kolla, men glömde bort det konstigt nog (jag brukar ha stenkoll på honom, minsta lilla sår), det är väl all stress över skola och allt. Hur som helst så kollade jag nu och såg att det är samma sak som förra året vid den här tiden. Han är liksom röd och lite svullen på en del av förhuden, ser precis likadant ut som förra hösten. Då slickade han mycket dessutom, det gör han inte nu. Men förra året gick vi till veterinären och de trodde han hade haft en förhudskatarr och svullnaden (som då blivit mer som en sårskorpa) var ett resultat av slickande, och så fick vi en antibiotikagel att smörja med. Det konstiga är att han inte verkar ha haft några förhudsproblem, inga flytningar eller nåt, varken förra året eller nu, och jag trodde förhudskatarr märktes ganska väl? Men jag ska rådfråga veterinären (eller mamma) om jag ska använda samma gel som förra gången och se om det går över. Det är bara så konstigt att det återkommer med nästan exakt ett års mellanrum...


Kommentarer
Postat av: Tessan

Roligt att Zsandor blir så bortskämd hos dagmatten *ler*
Mysko med sjukdomen!!! Jag tycker du ska prata med din mamma.. hon brukar ge bra råd.

2007-09-06 @ 21:03:31
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0