Glömsk matte

Idag hade vi planerat en långtur med "hela" familjen. Solen strålade när Kristofer drog upp persiennen på morgonen så det passade alldeles utmärkt med en heldag i skogen. Vi köpte korv på vägen så vi hade något gott att grilla och sen parkerade vi vid Hamptjärn och började vandringen upp till Småtjärnsstugan.
Zsandor började strax äta gräs, inget ovanligt, men jag kom plötsligt på att jag inte hade gett honom någon frukost. Jag frågade Kristofer, han hade heller inte gett. Stackars Zsandor, vi hade glömt bort hans frukost!
Anledningen var att jag legat kvar i sängen medan Kristofer både gått ut morgonpromenaden och gjort frukost till mig, rutinerna blev liksom rubbade och Zsandors frukost glömdes bort. Vanligtvis brukar han säga till när han tycker det börjar bli dags, men han glömde kanske bort det själv när han förstod att vi skulle åka iväg någonstans.
Som tur var hade vi för mycket korv med oss så Zsandor fick äta frukost i skogen, bestående av en stor korv och en näve frolic jag tursamt nog hade i väskan. Han verkade inte direkt missnöjd med det.

Vi gick mot den gamla igenväxta stigarna bort mot Hågntjärn, men fortsatte vägen förbi så vi kom till den andra tjärnen där bakom... och sen därifrån över myrar och hyggen och sen genom skog bort till Vitsjön, och sen hem igen. Fyra timmar och en kvart blev det och vi var helt slut allihop när vi kom hem.

image294
Kaxig hund

image295
Zsandor lekte med pinnar och leksaker så fort vi stod stilla

image296
Husse gör eld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0