Skagen i soluppgång

Zsandor trodde nog matte och husse var galna imorse. Klockan ringde 05.00 och strax efter halv sex satt vi i bilen på väg ut mot Skeppsmaln och Skags Udde. Husse ville ut och fota soluppgången vid havet, och behövde någon som skjutsade, självklart fick då Zsandor också följa med.
Det blev en mysig och annorlunda morgon, Zsandor sprang runt lite på stenarna som vanligt, men efter en stund verkade han rastlös. Han ville inte följa med mig på promenad ut mot väderstationen utan stod mest och gnällde och slängde blickar åt andra hållet. Till slut följde jag med honom åt det håll han tittade. Han trippade snabbt iväg över stenarna, stannade ibland och tittade att jag hängde med och fortsatte. Efter en stund var vi framme vid en stor sten med håligheter under, det verkade vara målet för vår utflykt, han tittade nöjt på mig, viftade på svansen och verkade liksom förväntansfull. Jag tittade under stenen med såg ingenting, han tittade också och nosade ivrigt omkring. Efter en stunds undersökande verkade han nöjd, och vi gick en bit till där han hittade nåt ätbart (äckligt såklart) och jag hittade nåt väldigt skumt, det var som en stor klump som var bränd på utsidorna och påminde om en träbit, men när jag petade på den med en pinne var den liksom mjuk och dallrig, som att det var en stor bit av en tjock fisk någon eldat på. Men det luktade inte fisk, däremot stank det av fisk en bit bort så jag nästan blev illamående.  Konstigt var det och äckligt, så vi gick därifrån.

Det var så roligt att han verkligen ville visa mig någonting, jag har aldrig varit med om det förut på det där sättet. Han var liksom rastlös och orolig tills vi gick dit och tittade, sedan var han helt nöjd. Jag tror det finns illrar eller något liknande där, så det är möjligt att han såg något djur där tidigare när han var där på egen hand, och sedan ville visa det av någon anledning. Jag är helt förundrad över hans beteende, och glad för det måste vara positivt att han vill visa matte sina fynd!

image336
Zsandor i soluppgången, med sitt fina vindtäta täcke på!

image337
Zsandor och matte fikar

Efter en dryg timme tog vi bilen tillbaka till fiskeläget där vi gick runt och tittade lite. Sen gick vi in i det inhägnade området där det brukar vara marknad osv. och lät Zsandor busa med pinnar och jagade honom. Det var egentligen meningen att han skulle bajsa eftersom han inte gjort det (han gillar inte att bajsa på klippor), men han ville bara busa.
Väl hemma var Zsandor helt utmattad, vi var inte ute så himla länge, kanske 1.45, men på honom verkar det mycket längre, kanske påverkar det att vi var uppe så tidigt?

image338
Lek- och springsugen hund!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Oj vad han springer på de nedersta bilderna!!! Och ni slapp självlysande ögon på er foton :)
Jättekul Sofie att han ville visa dig det han hade hittat. Jag blev helt varm när jag läste det. Coolt att ni gick upp så tidigt.. för mig hade det inte varit supertidigt men för er är det ju det!

2007-09-23 @ 14:27:56
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte
Postat av: Malinbayard

Hos mig och Frippe ringer klockan 5:15 varje jobbarmorgon... Han tycker
nog att han har en knasig matte varje morgon.
Nu är det ju så mörkt när vi ger oss upp, pannlampa och reflex på!

2007-09-24 @ 13:50:25
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0