Sorkjakt och nya kläder

I måndags gick vi upp sådär okristligt tidigt igen och åkte ut till Moliden för att gå med Tessan och Pepsi vid älven från ca halv sju till åtta. Det är jättemysigt att gå upp tidigt och åka iväg, men inte kul just när klockan ringer... Kristofer var sugen på att se bäver, men det slutade med att det var jag som såg en bäver! Det var jättekul, första gången i livet jag ser en vild bäver! Den låg i vattnet och jag trodde först det var en pinne, men sen såg jag ett litet marsvinsliknande huvud och så började svansen röra på sig, så jag ropade på Kristofer men då dök den. Jättesöt var den!

Igår hade Zsandor en mysdag, först hos dagmatte och sen myste vi en massa hemma, blev ingen långpromenad då jag inte orkade.

image339
Zsandor har fått två nya tröjor inför vintern, den här och så en svartvit. Kolla uppsynen, han hatar att ha tröja, i alla fall inomhus, när man väl kommer ut brukar han vara rätt nöjd. :-)

Idag gick vi ut en långtur i över kalhyggen och berg i Svedjeholmen. Zsandor sprang mest hela tiden runt och busade med leksaker och pinnar, eller så sprang han på spår eller jagade sorkar. Det blev en hyfsad promenad på knappa tre timmar och vi var rätt möra allihop efteråt. Speciellt jag som dessutom gjorde illa benet på en stubbe. Har värsta bulan där nu, och det värker, men det gör inget för så mycket som jag springer runt i skogen och klättrar och beter mig så borde jag vara full av skador, men det är väldigt sällan jag gör illa mig.


image341
"Hit med godisen matte, annars river jag dig i magen med mina långa klor!" (Foto Kristofer)

image340
Snygging på klippan. Selen slapp han, men inte reflexen, man vet aldrig nu under älgjakten.

image344
En hel del klättring blev det, och inte sällan fick Zsandor lyftas upp. Den här bilden visar ett av de enklaste ställena, den svåraste biten var kamerorna nerpackade. (Foto Kristofer)

image342
Pinnbusande. (Foto Kristofer)

image343
Zsandor trivs i solen!

image345
"Jag vet att du är där inne!"

Kommentarer
Postat av: Tessan

*fnissar* Han ser verkligen inte nöjd ut i sin nya fina tröja!! Men desto gladare på utomhusbilderna.

2007-09-27 @ 20:32:01
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte
Postat av: Malinbayard

Så som Zandor ser ut i sin tröja exakt så ser Frippe ut när jag talar om att "Frippe ska DUSCHA i dag!" *fniss*
Eländigt är bara förnamnet...
Å, vad jag GILLAR era bilder. Det är som att få vandra med på ett hörn uppe i den fina naturen.
Er lilla pojke är så söt så!

2007-10-02 @ 10:28:16
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0