Det blir aldrig

som man tänkt sig! Idag skulle vi ta bilen till Hulistugan, äta middags-picnic där och sedan gå i skogen. Men bilen som nyss fått nya däck hade andra planer. Ena däcket glappar så jag var tvungen att lämna in den på Däckia på andra sidan stan. Så vi stod där utan bil och visste knappt var vi var. Men har jag bestämt att vi ska till Granloholm så ska vi! Jag visste åt vilket håll det var så vi började gå. Gick genom skog och på fina promenadvägar genom radhusområden som var otroligt fina och efter en dryg timme var vi framme vid stugan. Satte oss i skogskanten och åt, Zsandor fick vom och lite macka och jag åt banan och macka. Sen var vi där ganska länge, låg/satt i solen och myste, Zsandor gick runt och grävde ner leksaker som han sedan grävde upp igen och jag läste en bok.

Vi gick sedan hem genom skogen och sen via Granlo så vi kunde ta promenadvägar större delen av sträckan, det tog en dryg timme hem därifrån, det är bra att veta. Nu vet jag ju att man inte "behöver" ta bilen dit bort eftersom man kan hitta fina vägar att gå, trodde man var tvungen att gå längs trottoarer men så var icke fallet! När vi kom hem hade vi varit ute i 3½ timme, så vi var ganska trötta... och tiden vi varit borta hemifrån hamnade på nästan 4½ timme. Inget dåligt samvete för matten idag!

image570
Gräver ner nya favoritleksaken (födelsedagspresenten)

image571
Här ligger vi! Passande med grästrån för mitt ansikte, men det är inte lätt att fota med självutlösare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0