Födelsedag

Idag fyller Zsandor 6 år!
Tyvärr kunde jag inte vara ledig och ägna hela dagen åt honom som jag önskade, men på eftermiddagen åkte vi till skogen! Jag hade ju tittat ut ett bra spår att gå som går rakt in i stora skogen, men när vi var där i förrgår så valde jag fel håll och kom bara den korta slingan runt som tar en timme och går rätt nära hus och väg. Men idag gick vi rätt håll och det var toppen, Zsandor kunde vara lös ända från bilen! Vi gick ca ½ timme ut i skogen, sen tröttnade Zsandor och vi vände hemåt igen. Det var någon vänlig själ som kört upp ett skoterspår men det var ganska djup snö ändå så Zsandor tröttnade kanske. Eller också har han blivit en stadshund som tycker storskogen är läskig..?

På födelsedagen måste man såklart få presenter, även om man är hund. Zsandor fick en tråksak och en rolig sak, tråksaken är ett nytt koppel som vi kan ha på träning och andra tillfällen då flexi inte passar. Jag har ju ett läderkoppel som jag använder men det har jag irriterat mig på i flera år eftersom det är så himla obekvämt att hålla i, speciellt när hunden drar! Köpte ett annat koppel för länge sen men det var heller inte så bekvämt, så i måndags köpte jag ett nytt koppel som är liksom mjukt men ändå slitstarkt, billigt dessutom så det blir perfekt! Den roliga leksaken var en sköldpaddspipis i latex! Gissa om Zsandor blev glad åt den!

image545
Springer med sin födelsedags-sköldpadda

image546
Här ser ni presenten lite tydligare

image547
Verkar som den smakade äckligt... :-)


Sist men inte minst vill Zsandor (matte) tacka för alla gratulationer! Inte för att han bryr sig så mycket men det är kul ändå.
Imorgon bär det av till Övik!

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Grattis Zandor! Fina presenter. =)
Såklart att även en vovve ska få presenter!
Det får Frippe varje år!

2008-04-11 @ 22:46:57
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0