Inget speciellt denna dag

Idag blev det "bara" en tretimmars promenad för oss. Åtminstone matten var lite seg efter gårdagens långvandring, sen var ju vädret lite tråkigare idag, det var visserligen varmt men molnigt. Vi gick upp mot Sidsjön, fick flera tillfällen att träna på Zsandors rapportering på ditvägen, det gick jättebra! Han är så himla duktig min pojk! Resterande promenad var rätt trist, vi gick mest, föröskte båda leka och träna lite men ingen av oss var så sugna. På hemvägen ångrade jag att vi inte gått till skogen borta vid Sallyhill istället för där var det nästan snöfritt, i alla fall det lilla vi såg på hemvägen. En skvätt regn fick vi på oss också, det var ganska mysigt eftersom det var så varmt ute.

image578

Kommentarer
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Nej men stackars er *skrattar* hann ni bara med en 3-timmarspromenad igår? Pepsi verkade rätt nöjd med en
liten morgonpromenad, en timmes bus med Ludde, en timmes varande i trädgården med matte och lillmatte inklusive lite slalom-träning. Men hade hon fått välja hade hon såklart röstat på att vi hade gått med er :)

2008-04-28 @ 16:12:38
URL: http://danstanten.blogg.se/alva
Postat av: Jessica

Okej, själv tycker jag det är bra att gå på samma ställe varje dag faktiskt, man vet vart man hamnar och vet vilka man möter osv.
När vi var vid havet var vi ute vid Skatan (sök på Skatans Rökeri så ser du vart det är), ganska bra att gå där ute, men väldigt mycket rådjur, mötte två stycken i skogen mitt på dagen, så det blev koppel på hunden hela vägen...
Du sa att du inte varit ute på Njurunda BHK någonting, ifall du vill åka dit är det öppenträningskväll där på tisdagarna. Brukar vara runt tio stycken som tränar kanske.
Jag hade tänkt åka ut imorgon men nu har inte mina föäldrar lust att skjutsa ut mig dit, eftersom jag mer eller mindre bott där senaste tiden :/ :p

2008-04-28 @ 16:16:00
URL: http://hiphoppudeln.blogg.se
Postat av: Jessica

Aa, men du, om du vill möta folk med hundar så gå till elljusspåret (ryggisspåret) uppe på Haga du vet, på dagarna (och framförallt helgerna) brukar de krylla av människor med hundar där uppe, ett tips bara.
Förrsesten, på onsdag ska jag träffa två "träningskompisar" och deras hundar och köra igenom lydnadsprogramet eftersom det är tävling till helgen. Om du vill kan du ju följa med, vi brukar träna uppe vid spåret, vid ett-två tiden. Fast du kanske ska hem nu över valborg iochförsig...

2008-04-28 @ 21:48:18
URL: http://hiphoppudeln.blogg.se
Postat av: Jessica

Kunde nästan gissa att du skulle dit, hoppas du får trevligt :)

2008-04-29 @ 21:19:33
URL: http://hiphoppudeln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0