Killer instinct

För tredje dagen i rad strålade solen, jag och Zsandor tog bilen bort till Granloholm utrustade med nybakade scones och hundmat i en låda. Vi gick runt sticksjön och placerade oss sedan vid gräskullarna där vi har varit några gånger förut, där jag tänkte äta mina scones. Men Zsandor hittade sorkhål att gräva i och efter ett tag började han göra äckel-grimaser och jag gjorde misstaget att titta efter vad han höll på med... och såg en liten svans utan kropp. Antar att han haft "turen" att gräva upp en liten sork och ätit upp den. Det är nog inte första gången men äckligt är det och han får inte göra det, så jag började packa ihop eftersom han inte kunde vara där utan att gräva. Men innan vi gick såg jag nåt ännu äckliga, en död liten ödla han grävt upp från nåt hål... visste inte att ödlor bor på ängar sådär och jag funderar på om det var en salamander, den var orange med svarta prickar på magen... stackars liten, låg där helt död och var jättesöt. Jag kan ju inte bli arg på Zsandor för att han följer sina råttjägarinstinkter och dödar små djur, han fattar det nog inte själv riktigt, men sorgligt är det...

Så vi gick upp i skogen på andra sidan vägen istället, upp på ett berg där jag åt min matsäck medan Zsandor lekte med en leksak. Sen la jag ett spår till honom med matburken som belöning på slutet, gissa om han blev glad! Dels för att äntligen få spåra såklart, men också för att hitta en burk med vom på slutet! Vem har sagt att inte hundar också kan få äta sin middag utomhus?

Sen gick vi till Hulistugan, satte oss i solen och njöt. Eller Zsandor satt inte stilla så länge iofs, han skuttade runt med sin leksak som han grävde ner och blev helt lerig.
Tog vägen genom skogen och sedan genom ett område tillbaka till bilen, jag hittar rätt bra där borta nu. När vi kom tillbaka till bilen såg jag att vi hade varit ute i 2 timmar och 40 minuter... en sak är då säker, den här veckan behöver jag inte ha dåligt samvete för att inte hinna med Zsandor! I måndags var det träning, sen tis, ons, tors har vi varit ute flera timmar på kvällarna, och dessutom passat på att vara ute lite längre på lunchen... man kan ju inte sitta inne när det är sol och varmt!
Väl hemma blev det en snabbdusch för lillpojken eftersom han var så lerig på tassarna och hade hunnit bli ganska smutsig i pälsen också.

image562

image563

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Vad härligt med pic-nic till både två- och fyrbent!

Snabbdusch, vi skulle behöva stordusch varje dag känns det som.. *hm* Men det ÄR skönt att vara ute mycket! =)

2008-04-18 @ 09:21:11
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Jessica

Ja, verkligen härligt att sitta där, det blir så varmt i gräset också :) Blev nog en tråkig dag för Ellen igår, men idag är hon slutkörd, lite lydnad gör susen på en överaktiv hund... Så kul att träna när det går bra, har varit lite nere i en "svacka", hon har bara gjort tvärtemot och mer eller mindre struntat i mig ett par dagar, men idag gick det toppen!
Har bott här i hela mitt liv men aldrig varit i närheten av sticksjön, om jag ska vara ärlig trodde jag det var ett område och inte en sjö... men varje dag lär man sig ju något nytt :-p

2008-04-18 @ 22:37:01
URL: http://hiphoppudeln.blogg.se
Postat av: Jessica

Ja, man bli så glad när det går bra, när man ser att alla träning ger resultat :) Jag tappar också humöret på en gång, kunde gett bort hunden till första bästa i måndags ute på klubben, hon gjorde allt hon inte fick, lyssnade inte ett dugg och var allmän pestig... Slutade med att vår instruktör sa åt mig att gå och sätta henne i klubbhuset så vi fick vila från varandra en stund...
Aa, har en kompis som har tre råttor också, super trevliga. Tyvärr är mamma allergisk så så länge jag bor hemme blir det inga råttor för mig...
Tack, hoppas er helg är bra också!

2008-04-19 @ 21:51:37
URL: http://hiphoppudeln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0