Stackars tass!

Idag fick matten nog av att vila, det var ju hyfsat fint väder ute efter allt regn. Så in med hund och ryggsäck i bilen och åkta till Myckling, våran standardtur runt där är relativt lätt att gå så det passade ju bra tänkte jag, man ska inte anstränga sig när man inte är frisk.

Zsandor fullkomligt strålade av lycka av att få springa i en av sina älskade skogar, han har ju haft tråkiga innedagar ända sedan i måndags. Egentligen har det inte blivit nån riktig långpromenad förrän förra onsdagen här hemma, för när vi var i Sthlm så gick vi visserligen några timmar åtminstone två gånger men jag var ju sjuk så det gick sakta och oftast fick Zsandor vara kopplad. Men det tog han igen nu med råge!

Och envis som jag är tröttnade jag på stigen och började klättra lite uppför ett berg istället, tyvärr råkade jag trampa på Zsandors tass, samma tass han bara några minuter tidigare blivit biten av en pissmyra i. Han skrek till och började halta, just då kom solen fram så vi passade på att ha en liten rast. Zsandor stackarn verkade ha riktigt ont för han ville inte stödja på tassen, han la sig i godan ro på den torra mossan och passade på att vila... Plötsligt flög han upp som skjuten ur en kanon, det visade sig att han lagt sig på en plats där det kryllade av myror, så han hade fullt av myror på hela benen och magen! Inte kul för en korthårig pinscher, som tur var så var det vanliga svartmyror och de bits ju inte så hårt. Men matte tog hand om det åt honom, jag tog tag i honom och sopade bort varenda liten myra, för i hans takt hade det tagit timmar (han biter nämligen bort dem en och en). Sen la han sig på en annan plats och solade lite och när vi till sist gick vidare var tassen "läkt"!  Det blev bara 2½ timme i skogen, men det får räcka medan matten är sjuk.


Zsandor var ändå rätt nöjd efter vårt lilla äventyr


My leker med pinne hemma i Fresta


Zsandor och My har dragkamp i Frestaskogen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0