Härligt vinterpromenad

Bättre promenad-väder idag, -3 grader men tyvärr mulet. Vi gick bort till Hamptjärn, upp på hygget som är jättebra att gå på nu när de är uppkört med skoter, och till Småtjärnsstugan. Där inne tände vi värmeljus och en liten brasa och satt där en stund, jättemysigt! Zsandor fick ha min kofta på sig utanpå täcket för att hålla sig varm.

Sen gick vi samma väg hem igen, jag var lite kall så jag sprang nerför nästan hela hygget, Zsandor tyckte det var jättekul och jag också! Det är bland det roligaste med vinter att rusa nerför backar i djup snö, det gör ju liksom inte så mycket om man skulle ramla. Fascinerande att det på sommarhalvåret är ganska jobbigt att gå nerför hygget, massa stenar och sånt, men på vintern kan man rusa obehindrat bara för att det ligger några dm snö ovanpå...

Vi var hemma igen efter 2½ timme och väldigt nöjda.










Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilken lååååång lina Zsandor har!!!

Långt där borta kommer det ju någon i andra ändan. ;)

2008-12-12 @ 15:50:48
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0