Inställd kompisträff och jobbig skare

Det var tänkt att vi skulle träffa Emmy, Ådi och Daima idag men Ådi är på gång att börja löpa så det blev inställt. Zsandor blir alldeles tokkär när hans tikkompisar löper så det går inte att umgås då, han tänker bara på snusk.  Trots att han är kastrerad...

Vi gick en tur på egen hand istället, det var sol och ett par minusgrader = perfekt väder. Vi gick upp till Vitsjöstugan genom skogen, ett skoterspår fanns men skaren håller inte riktigt så det var lite småjobbigt att gå och jag fick bära Zsandor över på några ställen där det var blött, han vill ju inte blöta ner tassarna!

Efter Vitsjöstugan tänkte jag att vi skulle ta bilvägen ner för den borde ju vara uppkörd, men icke... jag började trampa mig fram i skaren som var 1-2 dm djup, Zsandor den lilla fjärilen sprang lätt ovanpå men jag gick rakt igenom. Det var väldigt jobbigt men jag tänkte att vägen längre ner borde ju vara uppkörd så jag höll ut. Men vägen var inte uppkörd ens borta vid stugorna... så det var bara att välja mellan att fortsätta eller gå tillbaka. Vi fortsatte, så fort det började bli nedförsbacker gick det bättre, men jobbigt var det. 2 km är det från stugan och ner till vägen och hela den sträckan fick jag plumsa i 1-1,5 dm skare, jag var helt slut i benen när vi kom ner på vägen... det är som att gå på såndär tjock matta man hade i gymnastiksalen ungefär. Men bra för ben och rumpa förstås!

Vi var hemma efter tre timmar och då var jag helt slut och väldigt hungrig, Zsandor var nöjd efter att ha gått med långlina nästan hela tiden, sprungit på skaren, busat med leksaker och träffat två gråhundstikar vid två olika tillfällen, en 12 veckors valp och en pigg 10-åring.




Kommentarer
Postat av: Tessan och Pepsi

Vi hade gärna varit med er!!!!!!!!! Massa massa kramar!

2008-12-16 @ 23:03:01
URL: http://danstanten.blogg.se/alva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0