Kompisträff!

Idag var jag spänd när vaknade, hade ju bokat med Emmy men sist blev det inget pga ösregn och slask. Men jag behövde inte ens gå upp för att veta att vädret var bra, jag hörde nämligen plogbilen här utanför! Det snöade lite igår kväll så vädret var ganska perfekt idag, nån minusgrad och ett litet lager snö ovanpå skaren. Fast helst vill jag faktiskt ha mer snö, det är är lite skumt för jag har alltid hittills föredragit en grön vinter och blivit besviken när snön kommer. Men en dag nu i helgen, det var nog när snön smälte bort och det regnade, då insåg jag plötsligt att jag faktiskt vill ha vinter! Jag vill ha massor av snö så skotrarna kan köra upp bra gåställen (fast sen får de hålla sig borta, gillar inte skotrar i min skog för de låter och luktar och kör för fort), och massor av snö på träden!


Vi åkte bort till Emmy som bor på andra sidan stan, det var länge sedan jag var där så jag höll på att köra fel men det gick bra till slut.

När vi mötte dem på håll började Daima och Ådi att skälla på oss, tror inte Daima kände igen oss. Men Zsandor kände i alla fall igen Emmy som han tycker om väldigt mycket så han blev jätteglad. Och ännu gladare blev han av att hälsa på de två små tikarna! Vi gick upp i skogen mot Åsberget och lät efter en stund hundarna springa lösa. Jag tog av Zsandor täcket så han kunde röra sig mer obehindrat och direkt började han busa med Ådi som bara är 9 månader och då självklart har massor av spring i benen och tyckte det var kul med en ny hundkompis! Daima hängde på ibland men mest var det Zsandor och Ådi som sprang tillsammans. Tyvärr var Zsandor lite för tung för att springa på skaren uppe på berget så han fick titta på medan tjejerna racade runt och jagade varandra där. Men han verkade tycka det var kul också, så länge han är fri att ge sig in i leken tycker han det är okej att titta på när andra hundar leker, men om han själv är kopplad eller ser det genom fönstret blir han jätteupprörd...

Vi gick upp till vindskyddet på Åsberget och sedan ner igen, på hemvägen var det lite lugnare så jag klädde på Zsandor täcket igen så han inte skulle bli kall. Daima hade också kläder på sig, men Ådi, som är en Norsk Lundehund med extra tår och allt, har så pass tjock päls att hon kan vara utan, det är jag avundsjuk på!


Tyvärr blev bilderna inte speciellt bra, det är skitsvårt att fota i snön och speciellt när man ska fota vovvar som inte vill sitta stilla... men håll till godo!


Alla vovvarna på Åsberget


Daima och Zsandor


Full fart i snön


Zsandor och Ådi busar


Tra glada vovvar


Vi pausar en stund och kollar på utsikten


Söta Daima


Lilla charmiga Ådi


Emmy och vovvarna


En annan sak jag är avundsjuk på är Emmys jobb, hon är Dogwalker här i stan så hon jobbar enbart med hundar, det har alltid varit en dröm för mig. Men hon har gått en massa utbildningar, mig skulle nog ingen anlita för jag har bara läst mig till kunskap på egen hand förutom de hundpsykologer och tränare Zsandor haft som lärt mig saker. Fast det finns ju nackdelar med ett sånt jobb också, t.ex. när det är regn ute eller ishalka... Men fördelarna överväger nog ändå, så länge man har kunder så det räcker och går runt!


Kommentarer
Postat av: Nilla

Åh, vad det ser härligt ut med så mycket snö. Fast det är kanske lite snö med era mått mätt?

Ser ut som busfröna hade roligt. Så söta alla tre.



Ha dé gôtt.

2008-12-04 @ 09:24:27
URL: http://http:/nillasblogg.wordpress.com/
Postat av: Tessan och Pepsi

JAG skulle lätt anlita dig (hihi.. det har jag ju förresten redan gjort!)! Du är underbar i ditt sätt att vara med hundar!

2008-12-16 @ 23:06:30
URL: http://danstanten.blogg.se/alva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0