Massor av nysnö!

Idag hade vi planerat en riktig långpromenad med hela familjen. Men ute vräkte snön ner så jag tappade lusten lite grann... men vi klädde på oss och Zsandor fick ha sitt vattenavvisande obtrack på sig, det är inte så varmt men duger när det är runt nollan och när man rör sig hela tiden. Så gick vi iväg bort mot Svedjeholmen, det snöade mer och mer... när vi var framme i skogen så snöade det mer än jag nånsin sett förr, det var verkligen "lapphandskar" som vräkte ner! Så himla mysigt!


Skogen är alldeles vit precis överallt, det är riktig vinter ute nu! När vi kom bort till Hamptjärn så slutade det snöa, vi stannade en stund i vindskyddet och sopade av oss snön. Jag satte på mig torr mössa och torra vantar och bytte till termotäcket på Zsandor. Tror han tyckte det var skönt med ett torrt varmt täcke!


Vinterbild!


Fotspår på Hamptjärn



Sen gick vi runt tjärnen innan det var dags att gå hemåt. Nog för att det var mysigt när det snöade, men när det slutat snöa och bara var så där tjock med snö på marken, då var det härligt! Till och med Zsandor verkade trivas bra, han fick gå i långlina och enda gångerna han klagade var när vi stannade till lite för länge.


Stigen var svår att ta sig fram på ibland för all snö!


Zsandor är glad trots snön


Vi var ute i nästan tre timmar och väl hemma gav jag mig på att skotta vår uteplats. Där har det nämligen rasat ner massa snö från taket så man knappt kan öppna altandörren, Zsandor skällde på mig inifrån lägenheten, han fattade nog inte att det var matte som stökade omkring där ute, tokstollen!


Kommentarer
Postat av: Kristofer Wallmark

Ja det var riktigt härligt ute idag! :)

2008-12-04 @ 17:37:27
URL: http://naturligabilder.wordpress.com
Postat av: Malin B

Vilka härliga bilder!!!

2008-12-05 @ 21:17:10
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0