Snöplumsande

Härligt vinterväder väntade ute idag, ca -5 och massor av snö, Zsandor fick ha sin overall på sig. Vi gick upp i skogen ovanför Svedje, in i vår glänta där vi fick plumsa och krypa under grenar nedtyngda av snön. Vi tänkte gå upp på berget där men snön var för djup för att Zsandor ska kunna gå ordenligt i det så vi ångrade oss, gick ut på den uppkörda leden igen och sen via grottan till Hamptjärn. Fleeceoverallen är bra men det fastnar snö i den som blir som isklumpar, så den är nog bäst när man bara går ovanpå snön, inte plumsar i den. Men jag har alltid med mig ombyte till Zsandor nuförtiden, så han fick byta till termotäcket efter ett tag.

Åt lite pepparkakor och sen hemåt. På hemvägen gick vi förbi där Teresa, Tomas, Benson och Soccer bor och ringde på för jag skulle låna en bok, men det var ingen hemma. Det var ju inte helt oväntat heller, hade inte alls väntat mig att de skulle vara hemma en så fin dag, men man kan ju chansa ändå när man ändå har vägarna förbi.

Det blev en bra långtur idag också på drygt 2½ timme. Utan snön skulle nog samma promenad tagit halva tiden, men det tar både tid och krafter att gå i snön. Jag blev faktiskt trött efter promenaden, det kändes i benen efter allt plumsande.



Sötnos i sin fina overall

Tvättar bort snön som fastnar i fleecen

Nersnöad stackars vovve


Kommentarer
Postat av: Kristofer Wallmark

Heheh ja stackers Zsandor, sommar är bättre för honom...

2008-12-08 @ 09:24:15
URL: http://naturligabilder.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0