Duktig vovve!

Idag var jag och Zsandor ute på en långpromenad på två timmar efter jobbet. Det har kommit ca 1 dm nysnö så det var mysigt att vara ute. Zsandor fick springa lite lös, vi lekte med leksak och pinnar och så var han jätteduktig i en kritiskt situation: han var lös och såg en annan hund, jag var en bra bit bakom. Han ställde sig och stirrade och fundera antagligen på om han skulle sticka dit eller ej,  varpå jag direkt vände och gick åt andra hållet och så fort han tittade åt mitt håll slängde jag ut några godisar, då kom han direkt! Jag blev jättestolt över att han valde mig (och godisarna) framför den andra hunden! Tror det var en ganska bra taktik att gå iväg för då får han inget stöd från mig att springa fram heller. Men nästa gång går det antagligen inte lika bra, även om han blivit duktigare på det här. Jag har mejlat Hundens Hus idag och frågat om inkallningskursen i april blir av, samt om vi får plats, för det tror jag skulle vara jättebra för oss båda!

Väl hemma var det dags att duscha Zsandor eftersom vi snart ska till sthlm och mamma alltid klagar om han är fettig i pälsen - och nu var han så fettig att knappt ens jag kunde klia honom :-)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Åh vad duktig han var!! Hoppas du är riktigt stolt och har med dig känslan av hur duktig han är så kanske det blir lika bra nästa gång!!!

2008-03-28 @ 14:34:22
URL: http://danstanten.blogg.se/pepsismatte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0