På med overallen!

Idag var matte tvungen att lämna bilen på verkstan. Den ligger en mil hemifrån (men "bara" 9 km när man går för då kan man gena), och det går inte så bra busstrafik där så jag bestämde att vi skulle åka dit och gå hem. Det har vi gjort förut och det är inga problem. Men igår var det halv storm och idag skulle det blir ännu värre så jag visste inte om jag skulle ta med Zsandor eller ej... men å andra sidan, att gå en mil utan hund känns ungefär som att gå och handla och sedan lämna matpåsarna på affärn (bra liknelse va?). Så han fick följa med, jag stoppade ner både termotäcket och overallen i väskan för säkerhets skull.
När vi lämnat bilen klädde jag på honom overallen och var beredd på stormen. Men den kom inte! Jag var påpälsad till tänderna med termobyxor och dunjacka - och jag svettades!
Nåväl, Zsandor var rätt nöjd i sin fleeceoverall när han märkt att det gick att både nosa, kissa och bajsa med den. Så vi traskade på, mest går man längs bilvägar så det är inte så himla kul, men samtidigt kul med lite omväxling, många fina hus för matte att titta på och drömma om. Det tog drygt 1½ timme att gå och vi gick fort så när vi kom hem var vi faktiskt ganska trötta båda två. Zsandor parkerade sig på sin stora kudde som ligger bredvid elementet, det såg skönt ut!



Inte så glad men åtminstone varm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0