Snöhatande hund

Idag mår Zsandor bättre efter gårdagens magsjuka men fortfarande vill han inte gå ut, det är för snöigt och kallt tycker han. Jag hade nästan glömt hur illa han tycker om vintern, det är helt sjukt egentligen för den hunden älskar att vara ute i skogen över allt annat så länge det är snöfritt och plusgrader. Men så fort det blir vinter då bara vägrar han gå ut, han blir som en annan hund. På sommarhalvåret när jag frågar honom om vi ska gå ut/åka bilen/ gå till skogen, då kommer han springande på en gång (om det inte regnar) och står vid dörren och gnäller. På vintern om jag frågar så ligger han kvar där han är eller ännu värre, går och gömmer sig (om han anar att täcket är framtaget). Jäkla hund.

Jag tvingade i alla fall ut honom, det var lite blåsigt men på med termotäcket så håller han sig hyfsat varm. Han ville inte alls gå, tills vi kom fram till skogen, då vaknade han till lite. Jag lät honom välja var vi skulle gå och följde till och med efter honom in i skogen när han hittade nåt att nosa på, allt för att han skulle bli glad. Han valde som vanligt att gå till vår glänta, där lekte vi med pipisar en stund innan vi klättrade upp på ett berg, gick sedan via Hamptjärn och hem. Det blev två timmar och det fick räcka, även om jag gärna skulle varit ute en timme till, men det är inte kul med en hund som sätter sig ner och gnäller...

Väl hemma åt jag lite pyttipanna och sen lekte vi. Han är väldigt smart min hund, jag letade efter kongen men hittade den inte. Så då frågade jag honom var "den röda" är (kallar vissa leksaker för dess färg, inbillar mig att han ska lära sig skillnaden då), varpå han gick raka vägen till sängen, tittade ner under den och gnällde. Och mycket riktigt - där låg den röda! Eftersom han har flera leksaker på golvet och den röda har legat under sängen sedan sist (i förrgår) så måste han ju fattat vilken jag menade när jag sa "namnet" på den, om han inte kan läsa mina tankar?


 La upp en film på Zsandor när han leker med kongen, den finns här.


Kommentarer
Postat av: daffy

Vilken mysig film, så söt Zsandor är när han leker med ägget! :D



Jo, vi har bestämt oss för att omplacera Calle, ett oerhört tufft beslut och jag ångrar mig typ var och varannan sekund.. men vi inser att Calle med sin stress, osäkerhet och intensitet inte passar i en barnfamilj. Calle trivs precis som Zsandor bäst i skogen där han bara få va! Vi tror och hoppas nu att vi hittat ett hem där Calle kan lika mycket älskad som han är av oss. Men usch vilken jobbig situation att hamna i... :(





2008-11-24 @ 11:11:31
URL: http://www.daffys.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0