Långa turer i härligt väder

Igår gick vi upp till berget och var ute i fem timmar, solen sken så vi kunde liksom inte slita oss från skogen... på hemvägen träffade vi en portugisisk vattenspaniel-blandning som Zsandor busade med en stund, de hade jättekul! Sen var det vila i soffan och lite bus med leksaker inne resten av kvällen.

Idag blev det återigen en lugn tur med hela familjen. Men lugn menar jag att Zsandor mest går kopplad (dels för att vi går på såna ställen där vi möter folk och dels för att Kristofer blir så nervös när Zsandor är lös, tror att det finns björnar bakom varenda gran) och vi går mest längs stigar och leder.

Vi gick via Hamptjärn upp till Småtjärnsstugan och fikade, jag hade med mig en ny gästbok till stugan då de gamla är fullklottrade. Ingen direkt fin men bättre än inget, vill själv ha något att läsa när jag går förbi och jag tycker idén med gästbok är hur bra som helst! Sen över myrarna och ner i skogen, fotade en hel del. Till slut hamnade vi i "gläntan" som vi kalllar det, Zsandor vill alltid gå dit men det var längesedan sist. Där busade vi och fotade lite mer, både jag och Kristofer.

Sen gick vi hemåt och såg Teresa med sina vovvar på håll, jag vinkade men det var för långt bort och hon gick åt fel håll.




Finaste i svartvitt (påminner om en Weimaraner tycker jag)


Med en av favvoleksakerna


Hmm varför har han en krok på huvudet?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0