Personspår!

Idag började vi dagen med att gå ner till sjön alla tre, Zsandor kan inte gå lös där så vi aktiverade honom med bus och träning istället. Vi var ute ca 1.40 innan matte och husse skulle iväg till stan en sväng.

På eftermiddagen cyklade jag och Zsandor till skogen vid Hållänget där jag lagt ett personspår på ca 250 m. Han var väldigt duktig, ramlade ur ett par gånger men hittade snabbt tillbaka. På slutet fick han hitta en burk med leverpastej, gissa om han blev glad över det! Jag är glad att det gick så pass bra, vanligtvis spårar vi blodspår men jag har varken klövar eller blod hemma så det fick bli ett vanligt matte-spår. Det dög ju bra det också, men när det är blod med så blir Zsandor ännu ivrigare... Ska nog köpa en burk blod och lägga nytt spår snart igen, men klövarna får vara, de är så äckliga att ha i frysen. Det går lika bra att avsluta med nåt gott tycker jag, vi gör det ju ändå bara för skojs skull, inte för att bli några proffs. (Skulle gärna ha en hund till eftersök men Zsandor är för skotträdd, för liten och för väderkänslig.)


Kommentarer
Postat av: Malin B

Leverpastejburk låter toppen som belöning. =)

2008-10-06 @ 15:02:48
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0