Promenad i bilder och blodspår

Vi började dagen med en promenad på ungefär 2½ timme här hemikring, Zsandors ben verkade bra men tänkte det var bäst att han fick vara kopplad idag.  Vi gick till fjärden, sedan förbi golfbanan och upp till Hörnsjön, runt där och hem igen.

Följ med på vår promenad genom bilderna:


Kråka i träd


Veckefjärdens naturreservat är ganska nytt


Finaste i gammaldagsformat!


Jag tycker om träd... trädstam symboliserar trygghet för mig


Försökte få en fin bild men den blev bara löjlig


Bäcken från skogen...


Vindskyddet vid Veckefjärdens småbåtshamn


Inte mycket är så härligt som att sitta vid vattnet och grunna


Min favoritbild från idag!


Mås flyger över fjärden


Sorkjakt i det höga gräset (utan resultat)


Energiintag vid Hörnsjön (satsumas är en av FÅ saker jag gillar med höst/vinter)


Här rastade vi en stund och åt frukt


Jag och Zsandor njuter av solen som tittar fram


Här går stigen vidare...


... längs vattnet en bit...


Nu sätter vi lite färg på tillvaron!


Zsandor förtjänar en färgbild när solen gör att pälsen lyser!


---


Åkte på eftermiddagen och la ett blodspår till Zsandor, med ett par korvar som "skatt". Blodet var inte riktigt tinat så jag fick hacka lite på det, kan tala om att jag blev blodig på hela händerna, tur att jag hade mycket papper och vatten... Sen hämtade jag honom och han var hyfsat duktig, men inte lika duktig som han skulle vara om jag fått ändan ur och lagt fler spår än jag gjort sista tiden. Men det blir så när det är sommar, då är jag hellre bara ute än att hitta på saker, när det blir kallare känns det mer meningsfullt att faktiskt hitta på aktiviteter eftersom man inte längre bara kan vara på samma sätt. I alla fall inte om man har en nakenfis-hund.


Spårhunden med sin fina scarf!


Trollet kikade på oss och undrade nog vad vi gjorde...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0