Underbara sol!

Strålande sol även idag!
Vi gick upp mot Vitsjöberget men jag bestämde att vi inte skulle gå upp där som jag tänkt, utan vi gick längs den gamla grusvägen bakom berget, ända bort till Hangtjärn, det tog två timmar. Jag har varit lite nojig med att vara på den sidan berget sen alla björnspår jag sett där, men just idag sade mig min magkänsla att det var rätt, och inte ett enda björnspår såg vi. Det känns skönt, nu kan jag gå där lite mer frekvent utan att vara alltför nervös, även om jag ändå kommer ha ögon och öron på skaft eftersom det har varit björn där några gånger tidigare...

Söta tassisarna börjar bli gråa efter sex års spring och bus...


Tänk att bilder aldrig kan visa hur vackert det verkligen var!


Zsandor kutade på som vanligt, njöt av frihet och sol! Vi pausade i en solig skogsdunge där det var vindstilla och åt matsäcken, sen gick vi tillbaka mot berget genom skogen, och klättrade upp på berget. Jag hittade en klippsida där det var lä, satte mig där och drack lite te och solade. Kände att jag började dåsa till av sol, värme och den harmoniska känsla jag får av att vara ute i naturen... men så plötsligt skällde Zsandor till, jag tittade upp och han stod ovanför mig på klippan och skällde - han hade nämligen tappat bort sin pipis han legat och gnagt på och ville nu att jag skulle leta fram den åt honom. Tokstolle! Ibland verkar det som att han bara låtsas nosa när han letar efter saker, för inte sällan hittar jag sakerna före honom... 


Sötaste lillpojken solar sig på berget


Nog är jag partisk - men visst är han bara snyggast?


Efter en stund gick vi vidare, på myren där det ligger rester av ett älgkadaver från i våras så hittade Zsandor en bit revben som han envist bar med sig. Till slut bytte jag den mot en leksak och kastade ut den i Småtjärn, för Zsandor verkade ha fått för sig att han skulle ha med den hem... uäck! 


Vi kom tillbaka till bilen efter nästan fem timmar! Jag hade inte planerat att vara ute så länge, men det var ju så härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0