Ville ha lite omväxling...

Så vi åkte till Gimåt och gick den långa omvägen bort till Bergtjärnsberget, förbi otroligt vackra Bergtjärn (många skogssjöar/tjärnar är fina, men Bergtjärnen är nog den finaste jag vet, med högt vatten, små öar och klippor på sidorna där man kan bada på sommaren, dessutom är det häftigt med en stor sjö mitt i skogen uppe på ett berg!),
sedan vidare upp på Höglandsberget och rastade nån halvtimma. Och sen tillbaka i samma ordning men på andra sidan sjön. Det blev en bra promenad ändå, det var lättgått och folktomt och vi lyckades ändå vara ute i över fyra timmar trots att området inte är så himla stort. På vägen mot bilen såg vi en räv på kanske 10 m avstånd, den tittade på oss några sekundet och jag trodde först det var en hund, sen vände den och jag såg den härliga svansen och förstod vad det var. Zsandor också som satte efter. Men 10 sekunder kom han tillbaka och satte istället igång att bakspåra räven, han verkar tycka det är roligare än att jaga djuret själv. Vilket ju är bra!

Går inte att göra sjön rättvisa men ett försök i alla fall...


Fin skog är det faktiskt av och till


Den här gubben satt i ett vindskydd vi passerade, söt va?


Zsandor njuter av solen...


Trixade lite och fick till denna bild där man ser hur grå lillpojken börjar bli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0