Den som säger att hundar är korkade...

... har definitivt inte träffat Zsandor! Nog för att han är smart och uträknande på många sätt, så jag vet att hundar visst kan förstå konsekvenser av sitt handlade till en viss gräns... men i alla fall, idag visade det sig att Zsandor har förstått vartenda ord när jag talat om för honom att älgjakten skulle börja idag. För han gjorde precis det man gör denna dag: jagade älg. Sista dagen på koppeltvånget var igår så jag skäms inte, och dessutom kan jag lova att älgarna heller blir jagade av honom än av skjutglada gubbar, för när Zsandor jagar älg dödar han dem inte, han skadar dem inte ens. Han bara irriterar dem lite genom att skutta in i snåren och skrämma bort dem. Men en gång blev en älg arg och skrek åt honom att sticka, då lommade han därifrån och såg ut att skämmas. Jag tror de förstår varandra Zsandor och älgarna.

Vi hade en underbar morgon/förmiddag, gick en sväng i skogen/på bergen i det sköna solskenet, satt och vilade en stund och blickade ut på utsikten, lekte med pinnar, letade nycklar och leksaker. Sen fick Zsandor sola lite på uteplatsen innan matte måste till skolan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0